"Kaikki alkoi siitä kun mä lopputil..." eijei! Meidän taloon asennettiin parvekelasit ja vuosikausien kissakuumeilun jälkeen päätin, että nyt mulle kissa! Kaksi kissaa! Hetken tuumailun jälkeen päätin myös, että kissat saisivat olla aikuisia ja mielellään keskenään eläneitä. Tiesin ilmoituksia lukeneena jo, että useimmat hakee kissanpentuja ja/tai kissaa jo olemassa olevan kissan kaveriksi. Harvassa oli ne, jotka olisivat olleet valmiita ottamaan kahta kissaa, saatikka aikuisia. Mulla ei ollut kiire, selailin ilmoituksia kaikessa rauhassa, hylkäsin heti kättelyssä ne, joista sai vaikututelman, että on vain tarve päästä kissoista eroon, ei niinkään yrittää etsiä heille mahdollisimman hyvä koti. Sitten näin ilmoituksen Lillistä ja Leevistä. En miettinyt kahdesti vaan otin yhteyttä välittömästi, sekoilin sanoissani ja vaikutin kenties hieman mentaalilta kun tein itseäni tykö, että oikeesti oikeesti nuo kissat on tarkoitettu mulle! Ja oikeesti niille tulee kissanpäivät mun luona!

Kissat saapuivat 4.10 myöhään illalla. Olin ollut iltavuorossa töissä ja sillä viikolla ei olisi ollut kuin yksi vapaapäivä, joten otin sen lisäksi kaksi päivää virkavapaata, täytyihän sitä jonkinlainen äitiysloma olla! Leevi oli alkuun hyvinkin epäileväinen, että mihin helevettiin sitä nyt joutui, Lillikin vähän arkaili, mutta otti heti kuitenkin kontaktia. Siitä sitten pikkuhiljaa alettiin tutustumaan ja eteenpäin on menty kaiken aikaa. Kissat on tyystin erilaisia luonteeltaan, pitänee avata kummankin sielunelämää omissa kirjoituksissaan myöhemmin. Vaan tässä sitä eletään ja ollaan, vihdoinkin!

Leevi

Leevipoika-normal.jpg

Lilli

Lilli-neiti-normal.jpg